“Wij zijn daar waar onze klanten zijn”
Deze belofte wordt bij Hilti letterlijk genomen. De afdeling directe verkoop heeft wereldwijd zo'n 200.000 contacten met klanten – en dat elke dag opnieuw. De verkoopadviseurs ervaren direct op de bouwplaats hoe het gereedschap wordt gebruikt en waar zich nog problemen kunnen voordoen. Door het directe contact met de productontwikkeling binnen het bedrijf kunnen processen continu worden verbeterd. Het is dan ook niet verwonderlijk dat veel prototypes van nieuwe apparaten direct op de bouwplaats door de klant worden getest.
Werken met systeem
Bouwen aan een betere toekomst. Het motto van het Liechtensteinse bedrijf is onder meer ook om zelf zo nauwkeurig mogelijk vooruit te denken.
Voor de Hilti-koffer resulteert dit bijvoorbeeld in een uitgekiend greep systeem dat het mogelijk maakt om meerdere koffers tegelijk te dragen. Of apparaataanduiding-clips aan de buitenrand van de koffer, die duidelijk de huidige inhoud ervan weergeven. Eenvoudige verbeteringen, die het dagelijkse werk van de klant weliswaar veel gemakkelijker maken.
Vooruitdenken betekent ook dat het systeemconcept een grote rol speelt in een visionaire, innovatieve evolutie.
Martin Hilti zei al aan het eind van de jaren ‘60: “Als je ergens een gat boort, past er ook een plug in.”
Het gaat om het grote geheel. Het was niet alleen met het begin van de digitalisering dat men begon te vertrouwen op allesomvattende oplossingen en nieuwe technologieën. Het connecteren van werkgereedschappen, slimme gereedschappen of het gebruik van nieuwe materialen maken deel uit van deze filosofie.
Wat de toekomst van de bouwsector betreft, heeft Hilti een duidelijke voorstelling. En ook wat de toekomst van een eigen bedrijf betreft, weet men welke richting de reis uit moet gaan. Daar hoort uiteraard een rode gereedschapskoffer bij, als symbool voor de voortdurende evolutie bij Hilti.