Nieuwe ideeën, beter uitgevoerd

Altijd een stap verder gaan

Hilti Moments

Juli 2020  I  4 minuten  I  Bedrijven, competentie

Producten beter maken en services ontwikkelen: dat is waar alle Hilti-medewerkers in nauw contact met de klanten aan werken. En het loopt goed: 92 procent van alle klanten heeft vertrouwen in de onderneming, zo blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek.
De momentopnames uit het jaarverslag 2019 bewijzen hoeveel hart en ziel er elke dag in die extra stap wordt gestoken.
Wij hebben de interessantste momenten van het jaar voor u samengevat.

 

Wie naar een betere toekomst streeft, kan niet zonder de technologieën van de toekomst. Daarom werken Hilti-technici en softwareontwikkelaars – op verschillende locaties in de wereld – samen in zogenaamde hackathons. Daaruit ontstaan ideeën en concepten voor slimme digitale oplossingen, die de klanten van Hilti in de toekomst kunnen ondersteunen bij het analoge werk.

 

Geconcentreerde competentie voor planningsmethodes binnen netwerken

"De bouwsector beleeft momenteel grote veranderingen en zal de komende tien jaar meer hervormingen kennen dan de afgelopen 100 jaar", zegt Dr. Stefan Nöken, leidinggevend medewerker van het concern. Building Information Modeling (BIM) speelt een wezenlijke rol in dit proces. Om de klanten zelf te laten ervaren wat BIM is, werd in juni 2019 het Hilti BIM Experience Center in Rotterdam geopend

In Rotterdam is het mogelijk om de modelmatige planningsmethode te leren kennen en de voordelen ervan te ontdekken. Bezoekers krijgen een compleet overzicht van het proces - van de ontwerpoptimalisering en prefabricage tot de validatie en documentering. Projecten worden productiever, duurzamer en veiliger met de ondersteuning van BIM.

Vorig jaar heeft Hilti zo'n 250 bedrijven geassisteerd bij hun planning met BIM.

In 2019 werd in totaal 367 miljoen CHF geïnvesteerd in onderzoek en ontwikkeling. Net als in voorgaande jaren is dit gemiddeld zes procent van de omzet, wat veel zegt over de prestaties en de innovatiekracht van de onderneming. Door onderzoek en ontwikkeling worden niet alleen nieuwe producten gelanceerd, maar ook het bestaande assortiment voortdurend uitgebreid.Een betrouwbare bron voor verbeteringssuggesties: de feedback van onze klanten.

 

Klaar zijn voor de toekomst

Maar niet alleen producten en services zijn voortdurend in ontwikkeling - ook de medewerkers van Hilti ontwikkelen zich. Vorig jaar besteedden zij 42.000 werkdagen aan workshops en bijscholing. Zij hielden zich niet alleen intensief bezig met de cultuur en waarden van Hilti, maar kregen ook de kans om zich persoonlijk te ontwikkelen.

Nog dichter bij de klant

De nabijheid van de klant is voor Hilti altijd een topprioriteit geweest. Onze medewerkers staan dagelijks in contact met ongeveer 250.000 klanten wereldwijd. De directe verkoop in Europa is echter heel anders dan bijvoorbeeld in Tanzania. Daar zien wij zogenaamde "jagers" op motoren met rode verkoopboxen op de weg. Deze "bouwplaatsjagers" proberen spontaan apparatuur of verbruiksgoederen te verkopen aan de geïnteresseerde klant.
In Europa gaat het er in de directe verkoop heel anders aan toe. En hoewel klanten en Hilti-verkoopadviseurs hier iedere dag professioneel samenwerken, kan de uitwisseling van informatie en advies nog altijd worden geoptimaliseerd. Daarom werd er met geselecteerde partners een digitaal systeem getest om in de nabije toekomst nog sneller en nauwkeuriger te kunnen reageren op individuele vragen.

 

Sociaal en ecologisch verantwoord handelen

Een onderneming zoals Hilti draagt een grote verantwoordelijkheid ten opzichte van mens en milieu. Deze verantwoordelijkheid komt tot uiting in tal van activiteiten. In het kader van een wereldwijde CO2-strategie is de uitstoot per hoofd van de bevolking in 2019 met nog eens 2,7 procent gereduceerd. Het geheim: Hilti vertrouwt op een drie-eenheid: de aankoop van groene energie, energiezuinige mobiliteit en energiezuinige productie. In Oostenrijk werden daarom alle hallenventilatoren op de productielocatie in Thüringen vervangen door lamellenventilatoren. Naast een besparing op energie droeg dit ook bij aan het creëren van een beter klimaat in het gebouw. In totaal werd er tijdens het afgelopen boekjaar in de productielocaties enkele 100.000 kWh elektriciteit bespaard.

Meer informatie over duurzaamheid en milieubewustzijn bij Hilti

Respect voor mensen komt tot uiting in tal van initiatieven om de mensenrechten te handhaven en corruptie te bestrijden. Door middel van een gedragscode verplichten leveranciers zich bijvoorbeeld tot het naleven van internationale vereisten en ethische normen. In 2019 werd een systeem ter voorkoming van corruptie verder ontwikkeld en aangevuld met een beleid voor belangenverstrengeling.

Binnen de onderneming zijn er veel initiatieven waar de medewerkers van profiteren. Veiligheid en gezondheid spelen een grote rol. In de afgelopen jaren is er al veel bereikt door het voorkomen van ongevallen. En met lokale maatregelen rond gezondheidsbeheer op het gebied van sport, gezonde voeding en medisch en psychologisch advies wordt de medewerkers aanzienlijk meer geboden dan wettelijk verplicht is. De bedrijfscultuur van Hilti is minstens zo belangrijk. "The Hilti Way" staat voor het feit dat de bedrijfsgroei en de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers ook in de toekomst een eenheid zullen blijven vormen en dat de onderneming trouw blijft aan zijn motto "Wij bouwen aan een betere toekomst" door middel van innovatieve product- en serviceoplossingen.

Ontdek hier de volledige digitale versie van het jaarverslag 2019

 

 

Dit vindt u misschien ook interessant

Goede bedrijfscultuur

Maart 2020  I  4 minuten  I  Bedrijf & Mensen

Talent ontwikkelen en samen naar de toekomst kijken – zo bouwt u een sterke medewerkersloyaliteit op. Lees het interview met Mandy Thumm, Hilti Employer Branding, om erachter te komen hoe werkgevers deze uitdaging concreet kunnen aanpakken.

Lees verder

Hoe blijft u aantrekkelijk als werkgever?

Maart 2020  I  4 minuten  I  Bedrijf & Mensen

Wanneer is een werkgever aantrekkelijk? Het antwoord verandert met een nieuwe generatie medewerkers. Lees hoe u zich kunt positioneren als een gewenste werkgever in tijden van een tekort aan vaardigheden.

Lees verder

Een middel tegen het gebrek aan geschoolde arbeidskrachten

Maart 2020  I  4 minuten  I  Bedrijf & Mensen

De situatie is ingewikkeld: Terwijl de ordersituatie op een recordhoogte ligt, vinden steeds meer bedrijven niet genoeg werknemers. Maar er is één kans: interne training. Met deze tips vindt u weer genoeg stagiaires die enthousiast zijn over uw bedrijf.

Lees verder

Hoe kunnen wij zorgen voor een duurzame toekomst?

Februari 2020  I  3 minuten  I  milieu, duurzaamheid

Verantwoord ondernemen betekent verantwoordelijkheid nemen voor het milieu. Daarom maken recycling, groene technologieën en verminderde CO2-uitstoot deel uit van de duurzaamheidsstrategie van Hilti. Wat heeft onze nieuwe koffer ermee te maken? Lees het hier.

Lees verder

Het succesduo voor meer productiviteit

Oktober 2019  I  4 minuten  I  diensten, competentie, interview

Alleen al goed, samen nog beter: velen vertrouwen in het machinebeheer reeds op de combinatie van het bedrijfsmiddelenbeheer ON!Track en het machineparkbeheer. Welke problemen daarmee worden opgelost, berichten klanten in een interview.

Lees verder