- Home
- Bedrijfsinformatie
- Strategie
- Bedrijfsstrategie
BEDRIJFSSTRATEGIE
Lead 2030 is Hilti’s bedrijfsstrategie om de beste partner voor productiviteit, veiligheid en duurzaamheid te zijn.
MAKING CONSTRUCTION BETTER - Lead 2030
De bouwsector is wereldwijd een van de grootste industrieën. Ze speelt een centrale rol in de wereldeconomie: ze creëert banen voor miljoenen mensen, zorgt voor huisvesting voor bijna iedereen op onze planeet en bouwt commerciële, industriële en civiele infrastructuren die economische groei mogelijk maken. De sector staat echter voor aanzienlijke uitdagingen. De productiviteit is de afgelopen decennia niet verbeterd. Er is een tekort aan vakbekwame arbeidskrachten en gezondheids- en veiligheidsproblemen komen veel voor op bouwplaatsen. De CO₂-uitstoot is hoog en blijft stijgen.
Ondanks deze uitdagingen ondergaat de bouwsector een transformatie. Dankzij digitalisering wordt de bouw geïndustrialiseerd. Werkstromen worden efficiënter en effectiever en zullen steeds meer productiviteit opleveren. Duurzaamheid wordt een belangrijk onderdeel van het succes van onze klanten en veiligheid krijgt een hogere prioriteit. De bouw wordt productiever, veiliger en duurzamer. Kortom: de bouw wordt beter.
Dit is een grote transformatie en geen gemakkelijke. Historisch gezien is de bouw een traditionele sector; werkstromen en processen zijn generaties lang nauwelijks veranderd. Onze klanten zoeken daarom een partner in deze transformatie.
Hilti is bij uitstek gepositioneerd om die partner te zijn. Met onze focus op innovatie helpen we onze klanten om dingen beter te doen. Daarom hebben we Making Construction Better als onze missie gedefinieerd. Better betekent verbeterde productiviteit, veiligheid en duurzaamheid. We willen de beste partner zijn voor onze klanten op het gebied van productiviteit, veiligheid en duurzaamheid en betere toepassingen, betere projecten, betere processen en betere ervaringen leveren.
Bij Hilti is ons doel waardecreatie door leiderschap, gebaseerd op differentiatie en directe klantrelaties. Waardecreatie gaat verder dan economische waarde. We creëren waarde niet alleen voor onze aandeelhouder, maar ook voor onze klanten, leveranciers en partners, onze teamleden en onze samenleving.
Ons gepassioneerde en inclusieve wereldwijde team vormt de kern van ons succes. Samen met de Hilti Foundation bouwen we aan een betere toekomst.