- Home
- Solutions
- Inspiratie
- Productiviteitsoplossingen
- Valkuilen die leiden tot minder productiviteit

U kunt kosten besparen
Enig idee hoeveel?
De bouwsector loopt qua productiviteit achter op de andere sectoren.
Gebrek aan automatisering, digitalisering en een tekort aan vakmensen zijn veel voorkomende problemen.
Verouderde apparatuur, verloren machines, kapotte gereedschappen en kabels, de verkeerde accu – dat zijn de dagelijkse uitdagingen die de gehele bouwsector miljoenen kosten.
wordt er maandelijks
naar materieel gezocht
van de bedrijven
hebben moeite om hun certificaten en documentatie bij te houden
schade per jaar
veroorzaakt door kwijtgeraakte machines
raken kwijt
zomaar!
De grootste valkuilen die de productiviteit verminderen

Een deel van het probleem is dat bij de meeste bedrijven de focus op de directe kosten ligt. Dit zijn voornamelijk de kosten van de aanschaf van materiaal.
Dit is echter slechts het topje van de ijsberg.
De overige processen in het bedrijf blijven volledig buiten beschouwing. Maar juist deze drijven uw bedrijfskosten op.
Waar kunnen wij ondersteunen?
Tegenwoordig veel meer dan de rode machines verkopen!
Wij bieden naast een assortiment van meer dan 10.000 producten, ook op maakt gemaakte software en services aan.
De samenwerking resulteert in een op maat gemaakte oplossing voor maximale productiviteit.

De beste producten
Om het dagelijks werk zo goed mogelijk te kunnen doen.

Complete services
Onderhoud, reparatie en - indien nodig - vervanging van machines (tijdens reparatie).

Eenvoudige software
Meten, selecteren, beheren – uw werk wordt makkelijker wanneer software en producten hand in hand gaan.
De eerste stap: een adviesgesprek
Ontdek waar de knelpunten zitten in uw huidige bedrijfsvoering.
Uw verkoopadviseur werkt in samenwerking met onze specialist op het gebied van productiviteit in twee stappen een plan uit:
- Waar kan geld bespaart worden? Samen met u worden de mogelijkheden voor minder stilstand en meer productiviteit besproken.
- Op maat gemakte oplossing: Dit wordt vervolgens uitgewerkt in een concreet plan waarmee u aan de slag kunt.
Wat vinden onze klanten?

Martin Noorlander, bedrijfsleider, Nederland Isoleert BV
''Hilti past bij de waarden van ons bedrijf en probeert altijd vooruit te denken. Voor mij is het belangrijkste dat de service, de samenwerking en de producten goed zijn. Natuurlijk is ook de prijs belangrijk. We moeten echter niet alleen kijken wat de directe kosten van iets zijn, maar ook welke kosten indirect kunnen ontstaan. Daarom kijken we verder dan de vaste kosten."

Piotr Przyborowski, Logistiek Manager, Budextan, Polen
''Als eerste moet je bij besluitvorming een kostenanalyse maken. De Hilti oplossing is bijzonder kosteneffectief bij een groot apparatuurpark. De 'huurkosten' zijn veel lager dan bij een normale aankoop. Natuurlijk bezit je het apparaat bij aanschaf, maar je moet ook zelf voor onderhoud en reparatie zorgen. Met de Hilti Fleet Management service besparen we daarom aanzienlijk kosten.''

Jörg Hustedt, Geschäftsführer, Haraldt Hustedt GmbH, DE
''In het verleden brachten veel mensen defecte apparaten terug naar het magazijn en deed niemand er verder iets mee. Dit is nu anders omdat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen apparatuur. De afhandeling van reparaties gaat daardoor veel sneller. Als er in voertuigen wordt ingebroken, kunnen we via ON!Track altijd checken wat zich in het voertuig aan materiaal bevond - dat wil zeggen, artikelen van Hilti, maar ook van andere fabrikanten, inclusief serienummers. En door de diefstaldekking hebben we ook snel weer vervangend materiaal!''