KALIBREER EN TEST UW HILTI-GEREEDSCHAP

Kalibratieservice

Hilti calibration service

Om uw Hilti meetapparatuur te testen en opnieuw af te stellen bieden wij een kalibratieservice voor de volgende producten:

  • Laser afstandmeters
  • Roterende lasers, punt- en lijnlasers
  • Betonscanners
  • Total stations

Onze Hilti-producten zijn ontworpen om te meten met hoge precisie. Soms kan de nauwkeurigheid echter worden verminderd door zware omstandigheden, zoals onjuiste opslag, temperatuurschommelingen of verkeerd gebruik. De nauwkeurigheid van een laser kan ook door de omstandigheden waaronder het apparaat dagelijks wordt gebruikt worden aangetast. 

Daarom raden wij om uw apparatuur regelmatig te laten kalibreren, tenminste eenmaal per jaar. 

In bepaalde gevallen kan het nodig zijn om gereedschap frequenter te laten kalibreren. Controleer aan de hand van uw Interne Kwaliteitsbeleid wat de vereisten zijn voor uw bedrijf. 

Wij raden eveneens aan om regelmatig praktijktesten uit te voeren, met name voorafgaand aan kritische meetopdrachten en wanneer gereedschap heeft blootgestaan aan zware omstandigheden.

In 3 stappen gecertificeerd ISO 9001

Wij zijn gecertificeerd onder het ISO 9001 kwaliteitsmanagementsysteem. We bieden een service in drie stappen:

1. Verificatie van nauwkeurigheid

Wij vergelijken de nauwkeurigheid van uw gereedschappen met de nauwkeurigheid zoals die gedefinieerd is volgens de "specificaties van de fabrikant" in de gebruikshandleiding.

2. Afstelling, reiniging en onderhoud

Als een meetsysteem niet voldoet aan de oorspronkelijke specificaties kunnen we de laser of detector aanpassen en  opnieuw nauwkeurig maken. Wij reinigen en controleren het gereedschap ook en zorgen dat het correct werkt voordat we het naar u terugzenden. 

3. Documentatie

Wij leveren u ook een geschreven rapport aan, waarin wij de metingen die wij hebben uitgevoerd voor binnenkomende en uitgaande testwaarden specificeren. Wij voegen ook een Servicecertificaat toe waarmee bevestigd wordt dat het gereedschap voldoet aan de originele fabrieksspecificaties.

Niet ISO 17025 gecertificeerd

Let op: Hilti's verificatieprocedure valt niet onder ISO 17025 of een andere certificatiestandaard die is ontwikkeld voor kalibratiecentra. 

Raadpleeg uw Interne Kwaliteitsbeleid om te controleren of kalibratie vereist is volgens een standaard zoals ISO 17025. 

Als u vragen heeft, kunt u contact opnemen met uw lokale Hilti Team.

NEEM CONTACT OP MET ONZE KLANTENSERVICE

VEEL GESTELDE VRAGEN over KALIBRATIE EN METINGEN

Waarom is het nodig om mijn gereedschap te kalibreren?

De gereedschappen van Hilti zijn ontworpen voor nauwkeurige metingen, maar kunnen beschadigd raken of onnauwkeurig worden als gevolg van externe factoren, zoals temperatuurschommelingen, luchtdruk, onjuiste opslagomstandigheden of door zwaar dagelijks gebruik. 

Hoe vaak dien ik mijn Hilti-gereedschappen te kalibreren?

Ons advies is regelmatig, tenminste eenmaal per jaar te kalibreren. Controleer aan de hand van het Interne Kwaliteitsbeleid van uw bedrijf wat noodzakelijk is voor uw bedrijf. Wij raden eveneens aan om regelmatig praktijktesten uit te voeren, met name voorafgaand aan kritische meetopdrachten en wanneer gereedschap heeft blootgestaan aan zware omstandigheden. Raadpleeg voor gebruik ook de Gebruikshandleiding van het gereedschap. 

Over welke kalibratiecertificering beschikt Hilti?

Wij zijn ISO 9001 gecertificeerd. Wij zijn niet ISO 17025 gecertificeerd. Controleer aan de hand van het Interne Kwaliteitsbeleid van uw bedrijf welk niveau kalibratie vereist is. 

Met wie neem ik contact op voor kalibratie?

U kunt contact opnemen met uw lokale accountmanager van Hilti of bel naar de klantenservice op 010-519 11 11

BENT U OOK GEÏNTERESSEERD IN ONZE MEEST RECENTE MEETAPPARATUUR?

Contacteer ons
Contacteer ons